måndag 11 november 2013

Jippie!!

Jag har kunnat föra över mina bilder från Glimåkradagen till datorn.
Jaa, eller rättare sagt dottern Hanna ställde in det nya nätverket till smartphonen ( om det nu heter då?)
...så att dropboxen funkar. Glad blev jag, som nästan trodde att bilderna var borta.

Så nu kommer lite fina vävbilder.



Dessa fyra korten kommer från Vävföreningen i Glimåkra. Denna inspirerande förening, som ofta är en av de bästa besöken på glimåkradagen. Visst är det fina dukar!!!
Man blir sugen på mycket när man tittar på deras fina alster.

På hemvägen tittar vi alltid in i Jonsa, vävstugan i Tingsryd, om vi kommer in.. Ofta kommer vi ju efter, att den som sköter det för dagen, åkt hem. Men det sitter som regel kvar några damer och väver. Men inte alltid hör de hur vi bonkar på dörren -  de bonkar ju också där uppe på övervåningen.
Men vi hade tur i år också.
Fantastiska grejer gör dom där. Vilken tur att sådana ställen finns.

I vävstugan är "farmorsduken" klar och jag har hoppat in i en damaststol och bottensolvar. Mönstersolvningen är gjord av en annan dam, men starr kom i vägen för fortsatt arbete med de tunna trådarna, så nu vikarierar jag ett tag ;)

Helgen som gick, var i vävandets tecken.
På lördagen hade vi styrelsemöte med Sydostvävarna i Västervik. Vi har så trevligt på våra möten - det är rena nöjet-och timmarna går så fort. Man gläds åt sådana träffar.

På söndagen var det Dragsnörenas tur att ha styrelsemöte. Då var inte resvägen så lång för mig, men med mycket att avhandla rinner timmarna lätt iväg.
Det var en mycket trevlig helg. Då kvittar det om det regnar.

Framför Tv:n är jag snart klar med Noas tröja. Jag har fått göra om halsringningen ett par gånger, hoppas den blir bra nu. Under Västerviksresan stickade jag en halv strumpa till Isak.

Nästa gång ska jag berätta om en lite annorlunda julängel, som jag är så glad att jag har.

Tills vi ses...eller hörs... Var rädda om er!
Hälsningar Monika

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du visade. Ja, man blir väldigt sugen på att väva både det ena och det andra när man ser så här fina dukar mm. Kul att det blev en lyckad resa.

    SvaraRadera