tisdag 16 september 2014

Jag ska åka på Vävmässa i Umeå...

i morgon.
Vi är några vävinnor som ska flyga till Umeå på vävmässan. Det ska bli roligt, även om jag var lite svårövertalad. Men nu är jag på G. Väskan är packad....inte alltför hårt packad, det ska förmodligen mer med hem, än när jag åker sta.

Förrförra helgen var jag i Visby på Dragsnörenas årsmöte.
Det var roligare än jag tänkt.
Studiebesöket som jag tyckte var allra bäst, var K A Almqvists sidenväveri.
Redan där brast tidsschemat.




Jag ser att bilderna inte ligger i ordning, men alla är fina hur de än kommer.
Vi hade fantastiskt väder och när vi gick hem från lördagens restaurangbesök vid 23-tiden satt folk i t-shirt fortfarande och det kändes som vi var i utlandet.
Det allra allra bästa med resan var att träffa andra dragsnöre. Det var gamla och nya bekantskaper som jag gläds åt.
Om jag ska återvända till Visby? Självklart!  Mina förfäder har bott där och det är mycket jag vill se.

Umeå, here I come....
Monika

4 kommentarer:

  1. Hoppas du får lika trevligt i Umeå.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha det kul i Umeå!
    Hoppas du ska berätta om väv-mässan också.

    SvaraRadera
  3. Jamen då ses vi i Umeå då…. återstår att se om det lyckas.

    SvaraRadera