onsdag 29 augusti 2012

Äntligen!!!

Äntligen är väven i Ulla klar att börja vävas.
Efter att ha rättat...och sen rättat det jag  rättat.....!!!!  (Det har varit lite för mycket i huvet ett tag....) så verkar det, som om väven är klara att vävas.




Det blev en daldräll, ur Vävmagasinet nr 3/87. Och hittar jag fler fel, så gråter jag eller klipper sönder hela väven!!.

I en annan vävstol har jag, i alla fall gla´hål, så det så.



                        




Jag väver på den sista Amandan.
Sen får "Fillingestolen" vänta på drällväven som är planerad men inte varpad än.

Jag kom iväg till min älskade sommarstuga, ett par välbehövliga dar förra veckan. 

Där stod en vävstol och väntade på mig :). Vi umgicks några timmar och hade trevligt tillsammans.




Så här ser det ut just nu. Det är roligt att variera sig lite.

Den här tiden på året.....ett par månader innan Glimåkradagarna- börjar jag tänka på -vad för garn jag kan tänkas behöva det närmsta året.
Det är roligt huvudbry.

Jag jämför garner, kvalitee´r och priser hos olika garnförsäljare.

Jag skriver upp deras priser på intressanta garner och har med mig det när jag åker till Glimåkra-( för åker gör man-det ska mycket till för att INTE åka.)

Sen kan man hoppas att det är lite mäss-priser på just mina garner;).

Nu är äppelkakan klar. Mm luktar gott!

 Men- hur många getingar finns det!! Man kan ju knappt freda sig.

Hälsningar från en som faktiskt klarat sig från stick än så länge..../Monika







4 kommentarer:

  1. Hej Monika
    Så skönt att Ullaväven äntligen är felfri.
    Blått är så vackert och sållväv är så roligt att väva. Bra att du fick några dagars vila i sommarstugan!
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  2. Sållväven ser fin ut och blå är den också. Ska bli roligt att se din daldräll. Inte roligt när det blir fel i solvning eller skedning. Går väl an i början, så det går att rätta till.
    Glimåkradagarna åker inte jag till. Det är för långt nu.
    Tur att det finns postorder.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att andas...ibland får man tokfnatt när det inte vill sig riktigt men då får man gå ett varv och .. andas .. inte klippa inte bli tokig bara andas...! Det går säkert jätte bra. Ja det hade ju varit roligt med lite Glimåkradagar men svikaren Birgitta här ovan flyttade ifrån mig, annars åkte vi flera år tillsammans. Nu är det inte kul att åka flera timmar själv så det får väl vara i år också, SUCK ! Hoppas du hittar något roligt i Glimåkra. Sätt gärna in lite bilder eller så. Så kan man ju visuellt få lite inspiration ändå!

    SvaraRadera
  4. Så fin den blå är. En riktig sommarväv med färg av himmel och hav.

    Katarina

    SvaraRadera