lördag 2 februari 2013

Snart lite vår??

Det är väl lite tidigt att hoppas på det, men visst närmar det sig.
Idag har vi haft underbar sol där jag bor, temperaturen år runt nollan, men solen och ljuset ger en känsla av hopp.
Och det behövs.
Nästan hela min familj har drabbats av influensan och den är seg kan jag säja...

Den sista ljusstaken har äntligen åkt tillbaka ner i lådan idag.
Och nya dukar har kommit fram och det känns skönt.

Så här blev det på den gamla kistan i hallen. Önskar jag haft en blomma bara...


Duken har jag vävt nere i vävstugan.

Zinkformen med ljuset har fått lite ny dekoration, mossan och lingonen är borta mm.

Stickningen är ett par strumpor till en mågapinne, och jag har tagit tjuren vid hornen och försöker med ullgarnet Nalle, som jag beställt från Tiinas garn i Örebro.

Jag försöker träna mig att sticka med ullgarn. Jag började med en blandning av Alpacka och nylon- och det gick bra, så nu försöker jag med detta.
Än så länge går det- får se längre fram i pollensäsongen.

I vävstugan har jag gjort halsduken klar för vävning, dock har jag inte börjat väva den.
Jag hade inget mönster klart- varken i huvudet eller på papper.
Får se om någon annan börjar- annars får den vänta tills jag är klar med daldrällen jag började med istället.
 Även där var jag osäker vilka färger jag skulle ta. Jag började med oblekt ling till bården, o hade väl funderingar på att väva hela duken i det garnet....men tyckte den blev för tråkig...och det tyckte alla andra vävkompisar också...:).

Så nu har jag kollat runt i mina hyllor och tror att jag hittat rätt efter mitt sinne just nu.

För så är det ju eller hur?
Att våra val har ett samband med vår sinnesstämning, av det vi upplevt eller vad vi är i - just nu.

Och jag är mitt i en massa händelser....bra och mindre bra...precis så som ju livet är.

Och då passar en soldag alldeles utmärkt.

Hälsar Monika




4 kommentarer:

  1. Skickar dig en hälsning med lite vårkänslor, i vår rabatt är det knoppar i julrosen och snödropparna.
    Nu hoppas jag att vi ses nästa lördag!!

    SvaraRadera
  2. Det känner jag gott, ibland är det inte enkelt att bestämmer sig. Men nu är jag nyfiken vilket garn du valde, hoppas vi kan se det snart :-)

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Inte ligger du på latsidan, du varvar stickning och vävning.
    Jobbigt med dessa influensa tider. Peppar, peppar, min familj har klarat oss än så länge.

    SvaraRadera
  4. Det ska bli roligt att se vad du väljer för färg till din daldräll. Jag håller med dej att det nog beror på sinnesstämningen vilken färg det blir till slut.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera