tisdag 11 februari 2014

Min "Hemlisvän" ...

....har skickat mig ett paket :).

Vad glad jag blev! Ett riktigt lyxpaket. Jag kände mig verkligen "ompysslad".


Ett nystan med härlig blå färg av Opal sockgarn, Ett ljuvligt spännande nystan Schappelgarn, Crazy Zauberball i blålila gröna färger. Sockarna av det garnet ska jag absolut behålla själv. Till dessa 2 förslag på sockmönster.
Stickmarkörer, visste hon att mina tidigare fått fötter? ..och att jag just nu använder säkerhetsnålar...
God choklad -Lindt mörk choklad, 70%. och något helt nytt för mig - Emils Gustavs choklate med mörk choklad, pepparmint och jordgubbar. Den ska verkligen bli spännande att smaka.Förväntansfull.

För ytterligare goa stunder i soffan följde en bok med i paketet. En liten hattaffär på hörnet. av Marita Conlon-Mckenna. Också en ny bekantskap. Ser fram mot detta.
 Och eftersom jag inte hinner läsa ut hela boken på en gång, har min hemlisvän lagt i ett fint bokmärke. Omtänksam vän.

Jag ska ut på lite resor framöver, då kommer jag att börja på något av nystanen :) Jag har mest stickat sockar i vanligt mönster, men nu vill jag göra ett mönster på skaften.

Stort TACK kära Hemlisvän.

Märker ni att dagarna är längre? Hör ni talgoxarna? Märker ni (som har katt) att katten som bara velat ligga inne i värmen - nu vill gå ut mera och t.o.m stanna ute i flera timmar?
Kan det va en föraning om vår?


Särskilda hälsningar till min Hemlisvän, men även till andra / Monika.






















2 kommentarer:

  1. Vad mycket gint du fått frän din Hemlisvän. Verkligen lycka att öppna ett sådant paket. Vi har fortfarande mycket snö kvar och ute snöar det nu, så det fylls på. Fullt med fåglar vid fågelmataren, mest talgoxar och ibland kommer stora skockar med domherrar, dd har även med dina "domkvinnor". Skönt att det går mot ljusare tider nu. Förresten en riktigt bra du fått. Gillar den författaren. Nu läser jag kokkonst för ensamma hjärtan och sedan väntar bröllopsfixaren. Ha det så gott. Kramisar

    SvaraRadera
  2. Så spännande med ett paket på posten och dessutom från en hemlig vän :-) Jo du har så rätt, nog känns det som lite vår i luften när man hör fåglarna kvittra... men jag saknar solen, den har jag inte sett på länge!

    SvaraRadera