söndag 27 maj 2012

Mors dag

 
I underbart sommarväder hade jag en skön "mors dag" i sommarstugan.
Vävt lite i sommarväven......gått o poat......njutit.
Nu kan man tro att jag får invasion på "mors dag", men jag har avsagt mig detta firande. 
Däremot har jag åkt till min egen mamma, (och svärmor när hon fanns. )

Men jag minns att det ibland var jobbigt att ta med alla barn-kanske lite motsträviga-för att åka till den ena-sen den andra samma dag, så, som sagt, detta är avvecklat hos mig. Barnen med familjer är välkomna vilken dag som helst -när dom har lust och det passar.


 

Jag tog ett kort på nya gardiner jag satt upp i sommarstugan. Jag har vävt dom nere i vävstugan. (Fasligt vad mycket "stugor" det blev här då !)
Nu är jag ingen "rosa" person, så denna gardinsnutt blev jag nästan tvingad att väva ;).
Nu har den kommit upp i alla fall.
(Tittar man noga ser man min lille gubbe som sitter vid fikabordet utanför:) )

Lite lättare är det att se de ljuvliga liljekonvaljerna.

Mina fingrar har justerat en balklänning. Dottern skulle promoveras och ha fin klänning. Den blev bra - (jag har inte sytt den, bara justerat och ändrat lite)- och hon blev fin. Nu har hon lagerkrans och diplom som visar att hon är fil.doktor.  (Jag provade den;).kändes OK.


Ikväll var jag på ett besök hos äldsta dottern med fam. Och då fick jag med ännu en balklänning hem!som behövde justeras. (Vad är det för barn jag har???? Här dräller in balklänningar i ett....)

Hon ska på studentbal med sina studenter. (tänker prova denna också;)- då blir det så att jag provat två balklänningar på en vecka----och jag har aldrig gjort det förr i hela mitt liv-bättre sent än aldrig.

Framför TV:n stickar jag på H:s klänningstunika

Ha det gott all ni som orkar läsa min blogg.
Hälsningar från Monika.









3 kommentarer:

  1. Det finns så många fina balklänningar, roligt att du kunde hjälpa dina döttrar, men du verkar händig på det mesta.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Tur att du inte har tummen mitt i handen utan är en duktig textilare. Du kan sy väva och sticka, kanske broderar du och virkar oxå.
    Kram eva-Lena

    SvaraRadera
  3. Haha. ni är roliga ni, och snälla.

    SvaraRadera