söndag 29 juli 2012

Vad får ni det ifrån.....?

Jag har "gla´hål" i sommarstugan.Äntligen.

                                        

   Sista biten utrullad på gräsmattan.
      

 Det har blivit små dukar, löpare-både i den bredare och smalare varianten.
 Det blev också några handdukar med bårder i droppdräll. Ska fundera hurdana hankar jag ska göra- antingen i bandgrind, bandvävstolen eller slynggaffel.
 



Här är nya varpen förskedad. Det är lite restgarner som kommer till användning. Tre blå nyanser i cottollin.
Ska solva till sållväv.



Så, återigen: Vad får ni det ifrån ?

 Att jag är en "blå" person.................. Helt taget ur luften ;)

Sommarhälsningar Monika




3 kommentarer:

  1. Ja, var kan vi få det ifrån att du är en blå person? Men tror det är så i alla fall. Jag är också blå, men ibland kan man tro att jag är lila.
    Fina handdukar och löpare.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så trevligt du har det.....först att väva ner en väv och sedan förbereda nästa väv och BLÅTT är ju finast!
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera