söndag 15 januari 2012

En söndag i mitt liv...

...kan va så här. Maken och jag har varit på stadens bibliotek och sett en fotoutställning om vår stad i gamla tider.
Den var mycket fin och många gamla minnen dök upp. Det har varit en mycket välbesökt utställning och många har frågat om förlängning. Jag har föreslagit att kommunhuset vore lämplig plats för permanent utställning.

Sedan var vi på kaffekalas hos mina föräldrar, bara  snart 89 och 91 år gamla och "still going strong"! Det är från mamma jag fått mitt handarbetsintresse. Hon har vävt, stickat, virkat, sytt och broderat från barndom tills ögonen inte kunde mer.



 Lite stickat ska det va i bloggen också.....Det blir mest till barnbarnen.
 Denna blå tröjan blev en favorit hos min dotterson och därmed  mycket flitigt använd. Det är roligt.
 Många strumpor blev det.....

 Min bandvävstol som jag har i sommarstugan, framför Tv:n om kvällarna o kanske ute en solig dag.Jag drar mönstertrådar med halvsolv, så det blir lite variation.
Detta är den lilla vävstolen som också står i sommarstugan. Här väver jag Kokkoladräll. Det blev handdukar och tabletter/smådukar.-kommer väl bild så småningom. Min grannfru kallar smådukar för "plättar" :)

1 kommentar:

  1. Så trevligt att se vad dina fingrar tillverkar!
    Det låter som du har haft en skön söndag.
    Kramar

    SvaraRadera