onsdag 11 januari 2012

Med tiden...

Med tiden kommer jag att lägga in bilder, lägga till länkar,lägga in etiketter lägga in bloggar jag följer mm..mm
.
Men - jag måste lära mig först. Jag hoppas att det kommer hem något barn till helgen....? som kan sånt här.
Då ska jag gå en intensivkurs.

I övrigt kan jag berätta att jag varpade andra rumpan av en östgötadräll i går kväll. Jag har varpat de bägge sidorna o har mittrumpan kvar. Den blir flerfärgad av bomullsgarner som finns i lagret. Varje ruta inramas av en smal blå rand, sen är det bredare ränder i vitt, grönt, gulbrunt och rött.
Den ska sättas upp i min vävstol nere i vävstuga jag är med i.
Vissa ska väva draperi i den, min grannfru ska väva ett fälltäcke- alltså fodra med fårskinn,
och jag, jaa, jag vet inte säkert vad det blir. Tyvärr är jag allergisk mot ull, så jag får hålla mig till bomull eller lin. Men det kan väl bli en härlig sommarduk. Bilder kommer.

Någon skrev i ett mail till mig att det inte gick att kommentera i bloggen. Försök gärna i alla fall. det kanske krävs googlekonto? Annars får ni vänta tills jag fixat det.
kramar Monika




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar