onsdag 11 januari 2012

I väntan på nya bilder...

...får jag lägga upp lite av de jag redan har.
Denna duken "Amanda" har jag vävt från vävmagasinet.Jag har inte den rätta färgen i varpen, utan en brunaktig,
men jag tycker den är lika fin ändå. Jag tror att en liknande vävnota finns i den fina boken "Räknade trådar".

Jag vävde sex st. i olika färger, sen fick  mina sex barn fick välja varsin.
Nu var det fler än en som ville ha med svart inslag- så jag ska väva en till vid tillfälle.



hej hopp, hälsar Monika


2 kommentarer:

  1. Jag känner igen duken och det är Trådräknarna som gjort den efter en gammal förlaga. Den är så fin. Sätt upp den i de färger och kvalitet som står i boken och du får en underbar duk.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jaaa, så hette boken!Den är verligen fin!
    Jag har ling 16/2 både till varp och inslag.Den var så rolig att väva, men man sitter inte o småpratar medan man väver kanten ;)
    hälsn. Monika

    SvaraRadera